...

Skuteczna sprzedaż nieruchomości

Skuteczna sprzedaż nieruchomości

Skuteczna sprzedaż nieruchomości jest uzależniona od wielu czynników. W dzisiejszym wpisie blogowym chcielibyśmy przedstawić najważniejsze z nich. Osoby zainteresowane tym tematem zapraszamy do lektury. 

Cena nieruchomości

Pierwszym z nich jest właściwa relacja między wartością nieruchomości a ceną. Nawet najlepsza strategia marketingowa nie okaże się skuteczna, jeżeli cena prezentowanej nieruchomości będzie znacząco odbiegać od wartości rynkowej. Określając cenę należy w większym stopniu kierować się stawkami transakcyjnymi niż ofertowymi. To, że czyjś sąsiad wystawił kiedyś nieruchomość opierając się na swoich marzeniach o cenie jaką chciałby uzyskać nie oznacza, że cena taka jest możliwa do uzyskania.

Właściwa prezentacja nieruchomości

Drugi czynnikiem, który decyduje o skutecznej sprzedaży nieruchomości jest umiejętność zaprezentowania nieruchomości jako pierwszorzędnego produktu. Produktu nie takiego jak wszystkie inne, ale bardziej atrakcyjnego od tych oferowanych przez konkurencję. W tym celu konieczne jest przygotowanie atrakcyjnej oferty, jaką będziemy promować w wykorzystywanych przez nas kanałach dystrybucji. O atrakcyjności oferty decyduje wiele czynników. Jest to opis nieruchomości, który nie ogranicza się poinformowania o lokalizacji, powierzchni i roku budowy. Powinien on kłaść nacisk na takie aspekty, które są atrakcyjne dla potencjalnych kupujących. Przygotowanie profesjonalnego opisu nie jest łatwe, ponieważ wymaga wiedzy o preferencjach kupujących.

Jakość zdjęć nieruchomości

O atrakcyjności prezentowanej oferty decyduje profesjonalnie wykonana prezentacja fotograficzna. Musimy mieć świadomość, że o wyborze nieruchomości przez kupujących decydować mogą różne czynniki – zarówno racjonalne, jak i emocjonalne. Sporządzając opis nieruchomości budujemy przeze wszystkim przekaz racjonalny. Przygotowując prezentację zdjęciową odwołujemy się w równym stopniu do czynników racjonalnych, jaki i do emocji. Właściwe przygotowanie oferty zależy przede wszystkim od doświadczenia pośrednika. Jest to ponadto  uzależnione od poczynionych nakładów finansowych. Zarówno na promocję oferty, jak i na wcześniejsze jej przygotowanie.  Nieruchomości pozyskiwane w ramach tzw. umów otwartych mają przydzielone znacznie mniejsze budżety na przygotowanie i promowanie oferty. Nikt bowiem nie chce inwestować w nie takich środków jak w tzw. umowy na wyłączność.

Home staging

W przypadku droższych nieruchomości pozyskiwanych w ramach umów na wyłączność istnieje możliwość skorzystania ze znacznie bardziej zaawansowanych prezentacji fotograficznych, jak homestaging, czy nawet spacer wirtualny. Tak zaawansowane prezentacje fotograficzne przygotowywane są przez profesjonalne firmy, które współpracują z biurami nieruchomości.

Promocja oferty

Przygotowanie atrakcyjnej oferty stanowi początek procesu sprzedaży. Nawet najlepsza oferta nie przyniesie rezultatu w postaci zawarcia korzystnej umowy sprzedaży, jeśli nie będzie właściwie oferowana.  Profesjonalne biura nieruchomości korzystają z wielu sposobów promowania oferty.  Mało skutecznym sposobem jest zawieszenie ogłoszenia na balustradzie balkonu lub witrynie okiennej oferowanego mieszkania. Taki sposobu promowania oferty wygeneruje w krótkim czasie dużą ilość zapytań. Najczęściej będą one pochodzić od sąsiadów zainteresowanych ceną za jaką oferujemy nieruchomość. Mało skutecznym sposobem jest zamieszczanie ogłoszeń w prasie lokalnej, chociaż akurat w tym przypadku będzie to uzależnionae od konkretnego rynku na którym oferujemy naszą nieruchomość. W przypadku mniejszych miejscowości skuteczne może być promowanie nieruchomości na witrynach lokalnych. Żeby podejmowane działania okazały się skuteczne niezbędne jest posiadanie wiedzy o zasadach działania portali internetowych. Najskuteczniejszym sposobem promowania oferty jest skorzystanie z bazy kontaktów biura nieruchomości oraz sieci jego powiązań z innymi pośrednikami. W przypadku umów pośrednictwa zawieranych na wyłączność istnieje możliwość oferowania nieruchomości w ramach systemu MLS, co w samej tylko Warszawie zapewnia promowanie oferty przez ponad 170 biur nieruchomości.

Więcej cennych informacji znajdziesz pod linkiem: agencja nieruchomości Śródmieście

Podobne wpisy

Porównaj

Wyszukiwanie